Helse og omsorg

original_1478641528_350234

Alle skal få et godt helsetilbud, uavhengig av familiens økonomi. Dette har alltid vært sentralt i velferdsstaten som Arbeiderpartiet har stått fremst for å bygge opp.

Kommunene får et stadig større ansvar for helse- og omsorgstjenestene. En stadig større del av de samlede nasjonale helseressursene skal brukes i kommunene. Askim Arbeiderparti vil prioritere tidlig innsats for å forebygge mer og øke livskvaliteten. Dessuten mener vi at behandling som kan skje lokalt, bør skje lokalt. Styrking av behandlingstilbudet ved å videreutvikle Helsehuset, er derfor viktig.

Arbeiderpartiet vil også at Askim skal være en foregangskommune når det gjelder å ta i bruk ny velferdsteknologi, noe som vil bidra til å øke kvaliteten i pleie- og omsorgssektoren, samt gi flere muligheter til å kunne bo hjemme lenger.

Askim Arbeiderparti jobber i tillegg for at alle som ønsker det skal få heldøgnsplass. Vi vil utnytte Løkentomta til fremtidens behov for pleie- og omsorgsboliger, og for å møte eldrebølgen må byggingen i gang nå!

Sigmund Hansen, ordførerkandidat Askim Arbeiderparti.