Oscar Torp Teater

Få med deg forestillingen

Teater

OSCAR TORP I TRE ØSTFOLDBYER

Det er nå klart at Oscar Torp forestillingen også spilles på Verket Scene i Moss onsdag 9. Mai. Fra før er det klart at forestillingen spilles på tirsdag 1. mai på Sarpsborg Scene og fredag 4. Mai på City Scene i Fredrikstad. Ulike organisasjoner i arbeider- og fagbevegelsen har begynt å melde seg, men det er fortsatt plass til flere.

Rollelisten er nå klar. I tillegg til Erik Wenberg Jacobsen som spiller tittelrollen så deltar følgende. Ketil Ravneng (Einar Gerhardsen), Frank Skovrand (Håkon Lie), Terje Brevik (Martin Tranmæl), Sunniva Berg (Torps kone) og i ulike roller; Knut Erik Rønne, Andreas Humlekjær og ensemble. Svein Gundersen er nå klar med alle de originalskrevne sangene og forestillingen vil få varighet på ca 75 minutter.

Torp er en av kun fire norske politikere som har hatt de fire viktigste vervene i Norge: stortingsrepresentant, statsråd, statsminister og stortingspresident. Nå løftes hans historie til scenen. ”Dette er historien om hvordan en mann med små formelle forutsetninger, takket være et sterkt engasjement og personlige egenskaper, kunne nå de aller fremste tillitsverv i Norge”, sier forfatter Jens O Simensen.

Ønsker du ønsker å bestille billetter kan det gjøres til følgende linker:

SARPSBORG 1. MAI

FREDRIKSTAD 4. MAI