Utbygging av Torggata 5

Svar på leserinnlegg fra Jan Thorvaldsen

original_1478642805_0842724

Forslag til områderegulering som inkluderer Torggata 5 ligger nå ute til høring og offentlig ettersyn. Askim Arbeiderpartis styre har vedtatt å avholde et medlemsmøte etter at høringsfristen har gått ut 18. september, hvor vi tar stilling til alle høringssvar og innspill, før endelig beslutning i forhold til byggehøyder tas. Selv om et enstemmig forslag i Det faste utvalg for plansaker med skisserte høyder på seks etasjer og fire blokker ble vedtatt å legges ut til høring og offentlig ettersyn, er det ikke gitt at det blir resultatet ved neste behandling. Vi vil uansett ikke forskuttere et vedtak før vi har hatt en bred medlemsdebatt om de viktige områdereguleringene i sentrum, inkludert alle høringssvar og –uttalelser, som skal forme framtidas Askim. For Askim Arbeiderparti er det viktig å lytte til innbyggerne og fatte vedtak sammen. Nevner også at Askim Arbeiderparti fastholder fellesforslaget med Venstre, om å restaurere og bevare Solbergfossbanens dreieskive på sitt opprinnelsessted. Askim Arbeiderparti mener at dreieskiva kan innlemmes i et eventuelt byggeprosjekt.

Sigmund Hansen, leder Askim Arbeiderparti.